onsdag 23 mars 2011

...

Hjärnan fungerar märkligt. Vaknade till på jobbet inatt precis innan insomnande och insåg att det lät som att "juice" höll på att kvävas. Första impulsen var hysteri "Vad ska jag göra!!!!!????", andra en total nollställning. Något ögonblick senare insåg jag att jag helt enkelt kunde börja med att gå in och sätta henne upp i sängen....

Så halvutsövd efter jobbad natt och hemma och igång vid åtta på morgonen? Det är knappt så att man tror att det är möjligt för mig att starta dagen så tidigt (men så händer det å andra sidan också bara när jag jobbat natten). Tog med älsklingskräket ut på promenad i morgonsolen. Helmysigt att se henne skutta mellan stenar och stryka sig mot varenda pinne och gren hon såg (tänk vad hon ligger efter efter dessa månader av snö). Ibland kom hon gällt jamande springande och bara måste stryka sig mot mina ben. Ibland är livet absurdt mysigt i sin litenhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar