onsdag 11 augusti 2010

babbel

matlagning och ommålning av klädkammare, det har i huvudsak stått på schemat de senaste dagarna när ledighet infallit. matlagningen kommer sig av lyckan i att ha ett riktigt kök igen, och frysen som gör det möjligt att lagra - lagrande är för övrigt ett märkligt fenomen, i mitt lagrande likställs mat, diskmedel och hygienprodukter...en något märklig kombination som världen antagligen skulle gå under förutan. ommålningen kommer sig istället av maugrariss förtjusande inflyttande i måndags, och vid nästa lön ska klädkammaren vara ett grönt litet sovrum med en specialbyggd säng.
så, ambitionerna på hemmafronten är solklara och det plockas och fixas och ordnas så snart möjlighet ges. på pluggfronten är det däremot nästan skrämmande ambitionslöst. det märkliga är att det inte stör mig ett dugg. därför har jag bestämt mig för att det inte behöver bli så mycket ändring på det förrän c-kursen i historia drar igång.

2 kommentarer:

  1. Ohoj! Kan jag lägga upp en länk till dig på min blogg, eller vill du vara hemlig? : ) Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. hallo! gör så om du vill, jag känner mig inte särskilt hemlig. kramen.

    SvaraRadera