söndag 22 augusti 2010

en saknad känsla

Det finns en känsla jag fullkomligen älskar, och ingen uttrycker den så bra som Alanis (gudinnan) Morissette i "Giggling again for no reason" (tänk detta med körandet som önskedröm och den dansande runa snarare som den som tar en öl i baren så har ni det):

http://www.youtube.com/watch?v=1qUL0ScbRh8

Detta är nu inte bara en älskad känsla, utan också en saknad sådan. Jag tror att det är alla "tänk om" som skrämt den på flykten denna sommar; tänk om jag aldrig får fix på lägenheten/går vilse på södertörn på uppropet/ogillar alla jag pluggar med/inte får något jobb alls i höst/aldrig får tid att bara slappa en hel dag tillsammans med Tistel och så vidare i all oändlighet. Dylika tankespiraler är heller inte särskilt bra för sömnen. Men jag försöker kontra med en klok väns ord och vill åtminstone gärna tro att jag blir bättre på det, "jaha, och tänka om det löser sig då?"

1 kommentar: