fredag 1 oktober 2010

det suger att vara vuxen och ansvarstagande

när det handlar om jobb och pengar. nojjigheten över att det är halvt studiemedel som gäller resten av studietiden och medvetenheten om att jobb måste täcka resten av utgifterna finns nästan ständigt i bakhuvudet. sålunda sitter jag här och kommer kanske för första gången i mitt liv att hoppa över något roligt för att jag är lite sjuk. för att om jag åker blir jag säkert mer sjuk, och då kan jag inte jobba mina 60 timmar nästa vecka, vilket råkar vara de enda jobbtider jag garanterat har denna månad. känner mig oerhört vuxen i detta framåttänk, och fullkomligt urtråkig. men det får nog bli en helg nedbäddad i soffan med tistel på bröstet. det var ganska länge sedan det senast hände, så åtminstone den taggiga borde bli nöjd och glad.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det låter klokt att ta hand om sig när kroppen signalerar sjuk. Visst är det alltid trist att missa roliga saker (och just denna gång är jag partisk och tyckte det var extra trist) men att inte ha några pengar är ännu tråkigare..och framförallt jobbigare :) Mitt i allt är det ju tur att det kommer fler tillfällen att dela; och att vara vuxen är allt en höjdare tycker jag ;)

    SvaraRadera