fredag 1 oktober 2010

tillägg

till föregående inlägg. det ser oerhört bittert och dyster ut såhär i efterhand. och nej, jag är verkligen inte alltid vuxet ekonomiskt ansvarstagande. senaste igår köpte jag min senaste stora kärlek, en oerhört snygg lila blus. jag har gått och spanat på henne i ett par månader nu och tvekat. men hon är dyr och syster hävdade att hon var oerhört ful och jag ville ha henne bara för att hon påminde om beth i l-word. när då istället jag och maugrariss i förrgår var nere på stan visade jag blusen för henne - hon gillade den så starkt att hon erbjöd sig att betala halva. så givetvis köpte jag den... för övrigt är hon mitt första döpta klädesplagg och heter beth, för att ge något cred till systern.
under samma slösaktiga vända inhandlades en fönsterlampa och en tekopp på indiska, mycket just på grund av insikten att höstmörkermående och slaskig vinterkyla bäst hålls på avstånd med mys.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att det låter som kloka inköp. En skjorta som ägaren döper kan inte annat än att vara en fantastisk skjorta som helt enkelt ska hänga i namngivarens garderob :)

    SvaraRadera