torsdag 4 november 2010

Blääää

Att blir magsjuk mitt under ett biobesök var inte alls en särskilt trevlig upplevelse. Att rusa ut ur salongen och i total dimma faktiskt lyckas hitta en toalett i tid och sedan gömma sig där och känna sig dum en stund tror jag är en av dessa saker jag aldrig vill göra igen. Och jag undrar givetvis hur många jag lyckades smitta igår kväll. I övrigt var det en slående trevligt kväll. Middag och affärsrundor med tant mamma medan vi samtalade om syster och kommande pluttis, våra respektive lidanden och upprörande lagutredningar. Filmen var dessutom helt okej. Inception. Jag gillar konceptet. Problemet var väl de generellt ytliga karaktärerna, och att DiCaprios karaktär som väl skulle ha djup inte riktigt fick det - filmen var lite för kåt på att vara mystisk för det, så informationen kom för sent så man hann inte riktigt känna djupet i trådarna när de knöts samman.

för övrigt kostar det 18oo kronor att ansöka om efternamnsbyte...känns som att alvinestiar (eller nässla eller det tredje alternativet som inte riktigt kommits på) för vänta lite.

4 kommentarer:

  1. Stackare!!! Magsjuka slår min förkylning big time!

    Jadu, 1800 är ju inte direkt gratis, men kanske något att spara till? Känns ju inte som ett omöjligt mål : )

    SvaraRadera
  2. Jo, nog borde det vara möjligt alltid. Och så får jag god tid på mig att komma på vad jag faktiskt helst vill heta.

    SvaraRadera
  3. Ni går i byta efternamns tankar i din familj? Är det smittsamt? I sådana fall kanske vi kan ses så att du kan få önskan att hoppa in i mig, då kanske Karin och jag får till det och gifter oss någon gång...

    Jag tycker mer än synd om dig som blev magsjuk under biotittande. Hoppas att det var första och sista gången du behövde uppleva något liknande.

    SvaraRadera
  4. Ja, vi gör ju det, på lite olika håll. Mina föräldrar funderar på Godolfin, och då blossade även min efternamnsbytarlängtan upp igen. Hmmm...ja, man kan ju tycka att ni skulle kunna ta och göra slag i saken snart. Och med lite tur räcker det att du exponeras för en byteslängtande stnc. Och ni måste ju iaf se till att styra upp innan Matheo blir gammal nog att bli ledsen över att du har ett annat efternamn och inte är familj på riktigt;).

    SvaraRadera